[artbox] Otkrivane na Sofia Science Festival

  • From: "Kostova, Lyubov (Bulgaria)" <Lyubov.Kostova@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <artbox@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 10 May 2011 14:13:45 +0100

И така, за нас е удоволствие да ви поканим да се присъедините към Софийския
фестивал на науката, който се открива утре, 11 май, в деня на Св. Св. Кирил и
Методий, от 18.00 ч. с шоу „Химически илюзионизъм” и от 19.00 с официалната
церемония, на която ще присъстват:

- Сергей Игнатов, Министър на образованието, младежта и науката – Патрон на
фестивала

- Тони Бъкби, Директор на Британски съвет България – от името на основателите
на фестивала

- Христо Ангеличин, Заместник кмет на София – основен партньор на фестивала

- Николай Витанов, професор от Българската академия на науките и Председател на
Форум Демокрит – съоснователи на фестивала

В първия ден на фестивала още можете да посетите презентацията на двама от
създателите на големия колайдер и експеримента в ЦЕРН, и професори в Импириъл
колидж, Джим (Теджиндър) Верди и Лин Еванс.

Софийски фестивал на науката

под патронажа на Министерство на образованието, младежта и науката

11-15 май 2011 г., Докторска градина, София

Какво е общото между сънищата, морското дъно, кухнята, кръчмата, музиката,
фотографията, свалките и още нещо? Едва ли щяхте да кажете наука, нали? Е,
елате на първия в България фестивал на науката, за да се забавлявате докато
научавате нещо любопитно за света около нас и се запознавате с обаятелни млади
и не толкова млади учени.

Софийският фестивал на науката – мястото, където границата между култура и
наука не съществува, ще се проведе от 11 до 15 май 2011г. в Докторската градина
в София. Събитието е част от Културния календар на столицата. В любимата на
мнозина Докторска градина ще бъдат построени специални шатри за провеждане на
различните събития в рамките на фестивала, както и научно кафене и книжарница
за научно-популярна литература.

Софийски фестивал на науката се организира от Британски съвет и Форум Демокрит,
под патронажа на Министерството на образованието, младежта и науката и в
партньорство със Столична община.

Акценти в програмата ще бъдат наука за най-малките под формата на уъркшопи за
групи от детски градини и начален курс, експерименти на открито, семейни
събития, научни кафенета и други изненади.

*       За откриването на феста у нас ще бъдат създателите на експеримента в
ЦЕРН – хората, които търсят Бог, Лин Еванс и Джим Вeрди.
*       Д-р Спирос Кицинелис от Гърция ще разкрие науката в сънищата – какво
представлява сънят, какво знаем и не знаем за сънищата?
*       Марк Луни от Обединеното кралство ще разкаже за физиката чрез своето
акустично шоу „Рок китара в 11 измерения”.
*       Франк Бърнет, първият професор по комуникация на науката в Обединеното
кралство, ще разкрие една напълно неочаквана причина да отидете с приятели на
по чашка.
*       Христо Колев и Божидар Стефанов ще ни изумят със своето шоу „Химически
илюзионизъм”, като ни обяснят защо небето е синьо, защо чаршафите на леля Мария
всъщност не са толкова бели, колкото изглеждат, и как е възможно водка да
мирише на ябълка.

Билетите са на символични цени и могат да бъдат закупени онлайн само от
www.eventim.bg <http://www.eventim.bg/>  или на място (ако има останали места).
Някои събития са безплатни – опити на открито и дискусии от серията Cafe
Scientifique по темите „Генетика на шампионите”, „Усещане за език”,
„Календарите и митологията”, дори и „Истинска кръв – за вампирите, чесъна и
учените”. За всички събития от фестивала можете да научите повече на неговия
уебсайт www.sofiasciencefestival.bg <http://www.sofiasciencefestival.bg/>

Партньори на Софийския фестивал на науката са СУ „Св. Климент Охридски”,
Българска академия на науките, Съюз на учените в България, Полски институт –
София, Bea Solutions, сп. Програмата, сп. Обекти, Dunkin’ Donuts, издателство
Ciela, издателство Roi, Microsoft, Maxxium, Go Green Communications. Медийни
партньори са: Българска национална телевизия, iNews, Нетинфо, az-deteto.com,
сп. BBC Knowledge, сп. Осем, сп. Българска наука, purvite7.bg, в. Аз-Буки.

Фестивалът е част от културния календар на столицата.

___________________________________
Lyubov Kostova | Head Projects and Partnerships| British Council | 7 Krakra
Street | 1504 Sofia | Bulgaria |
| T +359 2 942 4249 | M +359 887 42 4249 | F +359 2 942 4222 | BCTN 8222 2249 |
lyubov.kostova@xxxxxxxxxxxxxxxxx | www.britishcouncil.org/bulgaria
British Council – 20 years in Bulgaria

The British Council is the United Kingdom's international organisation for
educational opportunities and cultural relations. We are a registered charity;
209131 (England and Wales) SC037733 (Scotland). We create international
opportunities for the people of the UK and other countries and build trust
between them worldwide. We call this cultural relations.

This message is for the use of the intended recipient(s) only. If you have
received this message in error, please notify the sender and delete it. The
British Council accepts no liability for loss or damage caused by software
viruses and you are advised to carry out a virus check on any attachments
contained in this message.