[vbs2] Re: [vbs2] Re: Yrja [vbs2] Re: [vbs2] LEKtio n 9 D från Åsa med style i ID

  • From: YRJA på VBScript.dk <yrja@xxxxxxxxxxx>
  • To: <vbs2@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 7 Dec 2008 21:25:17 +0100

Ja då slipper du ha class här - men givetvis kan man ibland ge t.ex. alla
bilder samma class med border osv - och sen använda id för att ge dom något som
ska särskilja dom.
Men i det här fallet när du ändå hade 2 olika class går det ju lika bra att
använda deras id istället och minska koden.

Att titta på en tärning hjälper inte alltid - och siffrorna 3 och 5 klagade jag
inte på innan - eller hur.
För eftersom du utnyttjar 3 rader - oavsett om du bara ser den mittersta
pricken i raden - ja så finns u raden där.

Så det är bara siffrorna 2, 4 och 6 som var fel.
/YRJA

> Du menar att jag ska ha brädgården # istället för att sätta det nere i
> scriptet?
>
> Ska ändra och skicka om den.
>
> Ang. lektion 9 E så får jag nog se om jag har en tärning att titta på. =)
> Så länge sen jag spelade något med tärning har jag för mig.
>
> Kram Åsa

16:55

[...]

Att titta på en tärning hjälper inte alltid då många tärningar gör som du
gjorde från början - men se här.
När du använder BÅDE prickar i sidorna OCH den i mitten måste du räkna som om
du hade 3 bilder både på höjden och bredden.
Som om prickarna fanns där men du bara använder diagonalen.

De helsvarta motsvara siffran 3 och ringarna de tänkta tomma platserna.

> [...]
>
> Ang. lektion 9 E så får jag nog se om jag har en tärning att titta på. =)
> Så länge sen jag spelade något med tärning har jag för mig.

16:55

> [...]

> Ang. lektion 9 E så får jag nog se om jag har en tärning att titta på. =)
> Så länge sen jag spelade något med tärning har jag för mig.

16:55

JPEG image