Re: [vbs2] Lektion 11b - Susanne

  • From: "yrja" <yrja@xxxxxxxxxxx>
  • To: <vbs2@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 3 Oct 2006 13:43:43 +0200

;-)

Kolla var du satt uträkningarna - och hänvisningen till start.
Det som ska köras konstant=hänvisning från onLoad
Det som ska ändras vi fönsterstorleksändring=i start

Sen är det upp till dig om du vill använda position absolut eller relativ.
Du har absolut på smårutorna så dom ändrar ju läge vid fönsterändring - men
textboxen är relativ och ligger kvar långt ner även i litet fönster.
Vi rekommenderar absolut för full kontroll.

/YRJA

>       Hej,
>   här kommer lektion 11b. Nu har jag fått ordning på placeringarna (tror
jag...) och scrollen funkar. Men revealTrans-filtret startar inte om vid
Resize och jag blir snart tokig på det. Så jag kryper till korset ännu en
gång och ber om hjälp....Jag är nog mer ringrostig än jag trodde :o)