[uppsalapendeln] Re: värdecheckarfrån SJ

  • From: "Dmitrij Sharapov" <dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 15 May 2003 17:18:42 +0200

Enligt SJ:s resevillkor så betalar SJ HELA biljettkostanden "om resan blivit helt utan värde"och om man "reser tillbaka med första möjliga förbindelse".

Innebär detta att om tåget kommer för sent så går det att lösa returbiljett direkt och skicka den tillsammans med den första biljetten till SJ?

Tolkar jag rätt reglerna?

Jag behöver alltså inte åka tillbaka det räcker att köpa en biljett till och kräva ersättning för båda.

Skall vi testa?

/D

Dmitrij Sharapov
dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx

Följ dina aktier och fonder på MSN Money Klicka här ******************************** Du har fått det här brevet eftersom du är med på uppsalapendels e-postlista. Om du vill avsluta din medverkan, skicka ett tomt e-postmeddelande till uppsalapendeln-request@xxxxxxxxxxxxx med ämnet unsubscribe Vid eventuella frågor, kontakta uppsalapendel@xxxxxxxxxxx ********************************