[uppsalapendeln] Re: värdecheckar från SJ

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 14 May 2003 20:44:24 +0000

Jag fick nyligen ett brev med. Hör och häpna, det innehöll värdecheckar för 200 kr. Och det för 16 brev mellan perioden november 2002 till och med mars 2003. Även där ett antal timmars väntan på tåg och på plattformen. Och med tillägget att man egentligen inte ersätter förseningar osv. Men eftersom man nu ersatt lite så räknar jag med att man erkänner ´sina misstag och kommer att ersätta även i framtiden.

Det innehöll även ett stycke om att C Gordon försökt kontakta mig men att jag avböjt....därmed räkna SJ att brevväxlingen är avslutad. Att C Gordon försökt nå mig är rent nonsens. Möjligtvis kan de kanske mena att hon fanns i pub-vagnen, men jag räknar inte det som ett seriöst ställe att disskutera arbetsresor för 2000 kr i månaden.

/ Bengt

From: Jöns Weimarck <jons.weimarck@xxxxxxxxx>
To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
Subject: [uppsalapendeln] Re: värdecheckar från SJ
Date: Tue, 13 May 2003 12:14:58 +0200

Jag skrev skrev bara som det var, jag råkade ut för inställda tåg både på
morgonen och på kvällen och att det innebar massa problem. I brevet skriver
SJ att de inte ger ersättning för sådant, men "På grund av det inträffade
skickar jag dig 100 kr i värdecheckar". Lite godtyckligt alltså, men jag
tackar och tar emot naturligtvis.

/J