[uppsalapendeln] Re: [uppsalapendeln] Re: Pendlarföreningen Tierp

  • From: "uppsalapendeln prob" <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 03 Nov 2002 22:02:38 +0000

Hej alla!
Jag har nu berättat för Tierp-pendlarna att vi tänker ha ett möte den 18:e
och att de såklart är välkomna!

...Och så har jag skrivit en rad på sidan om mötet.

/J

>From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
>To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
>Subject: [uppsalapendeln] Re: Pendlarföreningen Tierp
>Date: Thu, 31 Oct 2002 08:39:33 +0100
>

>de som kommer på möter den 18:e och vill vara aktiva får väl anses
>vara
>"styrelsen", detta är ju ett nätverk och ingen förening!
>Jag tror att de flesta av oss har våra liv fyllda med andra saker än
>att
>sitta i styrelsemöten,  valberedningar, skriva stadgar osv.
>men en sån här aktion blir ju vad man gör den till - ingen kan gö
> [...]
Hejsan alla!

Jag fick nedanstående brev från Tierps pendlarförening. Jag svarade att vi
naturligtvis borde samordna oss, men att det inte fanns någon styrelse eller
liknande som kunde ta tag i det. Jag skickar därför frågan vidare; hur
tycker ni vi ska göra? Jag personligen har alldeles för få timmar kvar på
dygnen för att hinna med något mer just nu.

mvh
/Jöns

-----
Hej,
kul att även ni vill göra något för att göra arbetspendlingen bättre.
Är det o.k. att vi gör en länk till er från vår hemsida?

Vi träffar SJ, UL, Tierps Kommun och Banverket regelbundet. Se vår hemsida,
protokollen, nyhetsbrev mm  www.tierp.se/pendel

Vad sägs om att ha ett gemensamt möte för att utbyta erfarenheter och kanske
samordna aktiviteter?

Mvh,
carmen silverpil
Pendlarföreningen Tierp