[uppsalapendeln] Re: [uppsalapendeln]

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: ap@xxxxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 10 Feb 2004 14:48:37 +0100

strejk- eller bojkottsfrågan har varit uppe några gånger, men ingen tror att det skulle få något större genomslag, förutom kanske i media.
Som jag ser det, är det monopol-situationen som är otyget, som aldrig gör saker och ting bättre.
Det verkar, som du säger, patologiskt omöjligt att få till stabila järnvägsförbindelser i Sverige. Ett tag trodde jag att det var så med
järnvägen överallt, för t ex i Storbritannien funkar det inte så värst mycket bättre. men så besökte jag Japan, järnvägarnas paradis -
alltid punktliga tåg, och då snackar vi på sekunden! Ändå är det tjogtals med olika operatörer inblandade, och en hel del av spåren ser inte så moderna ut.
Å andra sidan är det ofta fullt på tågen, man får ofta stå. Men Japan bevisade att det fktiskt går att köra tåg enligt tidtabeller.

Men som det sett ut den senastetiden, börjar man misströsta. eländet bara fortsätter. Nya fantastiska fel varje dag. Allt som överhuvudtaget
kan gå fel går också fel. Nedslitna tåg, järnvägar och stationer. Arrogans, information som är som ett skämt, en förrvirrad organisation (SJ) som fortsätter
att slå en med häpnad när man ser hur amatörmässigt vissa saker sköts.

ap@xxxxxxxxxxxxxxx wrote:

Hm, hade en del frågetecken som tydligen föll bort i förra mejlet:

Jag fattar inte. Jag fattar ingenting när det gäller pendlingen. Jag förstår inte varför det är så svårt att få tågen att gå, jag förstår inte att det ska vara så svårt att ge information och jag förstår inte att det aldrig blir bättre. Någon på listan hade pendlat sen 1969? Har ingen handlingskraftig människa under dessa år lyckats mobilisera tillräckligt många pendlare för en revolution? Massprotest? Strejk?
Jag har bestämt mig för att ge upp och flytta. Det här funkar inte längre.

/Agneta

This communication is confidential and intended solely for the addressee(s). Any unauthorized review, use, disclosure or distribution is prohibited. If you believe this message has been sent to you in error, please notify the sender by replying to this transmission and delete the message without disclosing it. Thank you.

E-mail including attachments is susceptible to data corruption, interruption, unauthorized amendment, tampering and viruses, and we only send and receive e-mails on the basis that we are not liable for any such corruption, interception, amendment, tampering or viruses or any consequences thereof.