[uppsalapendeln] Re: tur man har semester...

  • From: Irma Ridbäck <irma.018129984@xxxxxxxxx>
  • To: PendlarNätverket Uppsala-Stockholm <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 22 Dec 2003 23:06:30 +0100

Ja, det var rejäla förseningar. Själv åkte jag med 7.40 som skulle gå 7.50
och som gick ca 7.58/8.00. Det gick långsamt fram, men vi kom ändå fram ...
Sammanlagt från dörr till dörr (till Västerbroplan) tog det närmare tre
timmar. Så visst undrade jag över varför jag alls åkte.
Den här gången kunde man skylla på ovädret och kylan. Det var dock varmt
inne på tåget, morgonsömnen tog över efter en halvtimma ...
Hem med 18.10 som gick ca 18.25 och nådde Uppsala 19.05. Hemma 19.35, så
tiden för återresan blev 2 timmar mot normalt 1 t 30 min.

Fast förr i tiden gick tågen även när det var kallt ute!

Irma Ridbäck