[uppsalapendeln] Re: träff med riksdags ledmot

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 25 Feb 2003 08:01:02 +0000

Jag tolkar det som om att SJ AB friskriver sig från allt ansvar som kan tänkas åläggas dem. De är inte skyldiga ens till förseningar som uppstår till följd av dåligt underhåll av lok och vagnar vilket faktiskt är påverkbart av SJ AB.

Vi får helt enkelt komma på sådana orsaker vid minsta försening som visar på att det var onyttigt att ta det tåget, allstå lika gärna att man kunde tagit ett senare tåg, vid varje reklamation.
Typ möta någon på stan, besöka en viss affär som sedan stänger, hämta barn på fritids och vad vet jag.

Jag kommer i varje fall att fortsätta sända in reklamationer på resor med en försening på 10 minuter eller mer samt dagar då den sammanlagda förseningen fram och tillbaka överstiger 15 minuter. Någon någonstans måste fatta att man gör fel.

/ Bengt

From: "Dmitrij Sharapov" <dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx>
To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
Subject: [uppsalapendeln] Re: träff med riksdags ledmot
Date: Tue, 25 Feb 2003 08:41:06 +0100

Har fått ett till svar från SJ:s kundtjänst (tredje i samma ärende)

Efter att jag krävt mer än den 50 kronors kupong de skickat tidigare för de 50-tal inställda och kraftig försenade tåg under hösten 2002 så kommer detta:
http://hem.fyristorg.com/sharapov/sj_svar.jpg

Kan någon tolka det?
/Dmitrij

----- Original Message ----- From: "Eva Paalzow Star Sollentuna" <eva.paalzow@xxxxxxxxxxxxxxxxxx> To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx> Sent: Monday, February 24, 2003 6:35 PM Subject: [uppsalapendeln] Re: träff med riksdags ledmot

EN FUNGERANDE KOMPENSATION NÄR DET FÖR ÖVRIGT INTE FUNGERAR!!

Skaffa fler messengerkontakter - Vinn 10.000 i resecheckar! http://messenger.msn.se/promo