[uppsalapendeln] Re: träff med riksdags ledamot

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 24 Feb 2003 18:59:39 +0000

En sak som inte jag har förstått med konkurrensen är hur fler(?) tåg skall få plats på samma spår? För skall en aktör in till, på de attraktiva tiderna morgon och kväll, lär väl inte SJ dra ner på antalet avgångar?
Med det menar jag inte att SJ är bra eller att konkurrens är dåligt, men en stor del av problemet lär väl fortfarande ligga i infrastrukturen?... samt... underhållet, vad finns där att välja på? Euromaint och ev TGOJ (är inte det samma företag?) samt Trainmaint för det mer trafiknära.

Fick föresten in en insändare i Expressen i lördags angående punktligheten på sträckan (Svar på tal till SJ ABs presschef), skall försöka återge den här senare.

Mvh
Bengt