[uppsalapendeln] Östra stationsområdet

  • From: Pamela Davidsson <pamela@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 17 Jan 2003 08:47:31 +0100

Hej !

(Det här mailet gäller inte så mycket SJ, det gäller min väg till jobbet. Ni
som svarar kan svara till min privata adress om ni inte vill lasta ner
mailboxarna för dem som inte vill bli berörda)

I morse när jag yumpade upp å ner på isen på östra stations spår och
plattformar funderade jag på om det är någon som någonsin försökt göra något åt
nuvarande gångväg från Fålhagen till tåget.
Så jag bara undrar, är det någon i nätverket som känner till om det under årens
lopp har gjorts några försök att få en vettig gångväg från Fålhagen till SJs
spår ? Det minsta man kan göra är väl att lägga ut någon ramp/trappa/spång
under de delar av året som museijärnvägen inte trafikeras. Lite mer
kraftfullare åtgärd är väl att försöka påverka markägaren att göra en mer
permanent och vettig passage.

Jag undrar oxå, finns det eller har det funnits krav på en SJ informationsskärm
på Fålhagssidan av SJ-spåren ? Som det är nu så måste man ju traska hela vägen
till spår 1 för att läsa på monitorn, om det ev är tågstörningar och sedan
traska tillbax till spår 5 för att kliva på tåget.

m v h,
 Pamela Davidsson, boende på Norrtäljegatan
 email: pamela@xxxxxxxxxxx