[uppsalapendeln] stora störningar idag...

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: PendlarNätverket Uppsala-Stockholm <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 22 Dec 2003 10:14:46 +0100

Stockholm - Eskilstuna - Uppsala

Måndag 22 december
På grund av personalbrist är följande tåg inställda.

Sträcka    Avg.tid         Tågnr.
Eskilstuna - Stockholm  08.30   964
Stockholm - Uppsala     09.40   964
Stockholm - Uppsala     13.10   2232
Uppsala - Stockholm     10.40   921
Uppsala - Stockholm     14.10   2241

Resenärer som skulle åkt med dessa tåg hänvisas till nästa förbindelse på respektive sträcka.

På grund av snö/blåst är det förseningar på 30 - 60 min. på de flesta avgångar/ankomster på Mälardalstrafiken.

Uppsala - Gävle

Måndag 22 december, kl.08.30
På grund av signalfel mellan Uppsala - Tierp är det för närvarande stopp för all tågtrafik på sträckan. Tågen ersätts med buss.

Drabbade tåg är främst tåg Stockholm - Sundsvall, Stockholm - Östersund.

Trafiken beräknas åter igång cirka 10.00

Till/från Stockholm

Måndag 22 december kl.09.30
På grund av enkelspårsdrift för ankommande tåg söderifrån till Stockholm väntas förseningar på samtliga tåg på cirka 30 - 60 min.

Även tåg söderut från Stockholm kommer att drabbas av förseningar på cirka 30 - 60 min.

Trafiken åter igång Stockholm - norrut.
Dock kommer störningar att kvarstå under förmiddagen. Främst på tåg till Sundsvall, Östersund/Duved.