[uppsalapendeln] stations/spårutbyggnaden

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 08 Sep 2003 16:02:32 +0200

Fick just telefon från Carl-Johan Engström som är Planeringsdirektör i Uppsala kommun.
Det visar sig att nedskärningar i statsbudgeten gör att den planerade ombyggnaden av Uppsala staiton, som skulle
börja byggas nästa höst, nu troligtvis istället skjuts till 2007 eller t o m 2009. Byggtiden är satt till 4 år, så i värsta fall
tar allt detta 10 år fr o m nu.
Det är inte bara stationen som är med i detta, utan även en behövlig utbyggnad av spårkapactiet Stockholm-Uppsala skjuts fram.

Han var bekymrad och undrade om pendlarnätverket hade drivit någon opinion i frågan, jag svarade att det var svårt, eftersom detta
var nyheter för mig.

Vad tycker ni? Eländes elände eller skit samma? Vilka blir konsekvenserna?

Jag kommer att få kompletterande material snart, och när det kommer distribuerar vi ut det.