[uppsalapendeln] Re: Årskort m.m.

  • From: "Dmitrij Sharapov" <dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 15 Dec 2003 08:52:35 +0100

Om vi ändå talar spekulationer så tror jag att resegaranti skjuts upp p g a
planerade prishöjningar.
Då kan SJ säga: visserligen har det blivit dyrare, men kunder får ju en
prisgaranti nu.(någon måste ju finansiera den)
Indikationen på det stått i bl a brev från kundtjänsten: "Ombordtaxan kommer då
(i början av nästa år) ha ett påslag på 15 % på biljettpris..."
Planerar de att höja påslaget blir det säker även allmän höjning snart. Då
håller ju på med prissystemöversyn (den blir nog knappast billigare)

Är den någon annan som märkt att lågtrafiktaxa 40:- gäller numera exakt från
19:00 i TiM automater. Förut kunde man stämpla strax efter 18:40 avgick.
Nu är man tvungen att stå den på pärongen och vänta tills klockan slagit 19:00
KLART FÖRSÄMRING, FOLK KÖAR VID AUTOMATER, varför gjorde man så? Man kan ju
ändå inte åka annat än 19:10 om man stämplar 18:55 ???

/D