[uppsalapendeln] onsdag kväll

  • From: "Tobbe" <humanet@xxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 12 Feb 2004 10:32:26 +0100

SJ fortsätter imponera med sin totala brist på kompetens.

Onsdag kväll i Stockholm, 20.40 tåget till Uppsala annonseras till
21.00, sedan 21.05 och därefter, ca kl. 21, meddelas att tåget "pga
den stora förseningen bara går till Knivsta". Då 15 upprörda pendlare
vänder sig till informationsdisken så meddelar "Markus" på SJ's
kundtjänst (via stationspersonalen i rundeln mitt i centralstationen)
att vi får tillåtelse att åka med X2000 21.25, vilket sedan bekräftas
med högtalarutrop.

Såå, om det var våra bistra miner eller ej vet jag inte men nu gick
det alltså bra att åka med X2000, skilda resultatenheter till trots.
Som vanligt i sådana här sammanhang hade personalen den goda smaken
att inte bry sig om biljettkontroll. I och med resan med X2000 uppgick
förseningen till 45 minuter, vi kom in 22.05.

Det jag vill fråga Irja/SJ är givetvis: Varför väntade ni så länge med
informationen? Varför stod inte "Markus" ute i centralhallen med
mössan i handen och bad ursäkt och bjöd på kaffe och delade ut
kompensationsbiljetter? Varför, varför tar ni betalt för en tjänst och
levererar en annan?

I dag torsdag kom direkttåget Ua - Stm 08.00 in 08.43, 8 min försent.

Skäms SJ, skäms!

/torbjörn sjölund

Sent by Medscape Mail: Free Portable E-mail for Professionals on the Move
http://www.medscape.com