[uppsalapendeln] man som misstänktes förfalskat SJ-bliljett fick rätt

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 26 Dec 2003 21:34:05 +0100

Grattis... Henrik Arvidsson, 27,

Foto: FOTO: ULF HÖJER
som misstänktes för att ha förfalskat en tågbiljett men besegrade SJ i rätten.
   - Det känns skönt, men det senaste året har varit ett helvete. Det började med att jag köpte en biljett i en automat, som såg konstig ut. Jag påpekade detta för kassören, som uppmanade mig att åka ändå. På tåget beslagtogs min biljett och senare fick jag veta att jag blivit polisanmäld.
  Fallet lades först ner, men SJ överklagade. Nu, över ett år senare, är du friad. Känner du dig rentvådd?
  - På sätt och vis, men det känns ändå som om jag blivit stämplad av SJ. Det är fruktansvärt att bli anklagad för något man inte har gjort. Att ett så stort företag som SJ gick så långt för en biljett som kostar 80 kronor är sjukt.
  Kommer du att åka med SJ igen?
  - Aldrig mer. Nu blir det buss, det är både billigare och bättre.
  Till sist, vad önskar du dig allra mest just nu?
  - En fortsatt lugn och skön jul.

Publicerad: 2003-12-26

Namn: Henrik Arvidsson.
Ålder: 27.