[uppsalapendeln] =?iso-8859-1?Q?SV:_[uppsalapendeln]_=?iso-8859-1?Q?SV:_? =?iso-8859-1?Q?[uppsalapendeln]_Re:_Fel_spår!?Dat? =?iso-8859-1?Q?e:Mon,_6_Sep_2004_10:16:46_+0200?X-MimeOLE: Produced By Microsoft Exchange V6.5.7226.0

  • From: "Lennart Lundberg" <lennart.lundberg@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <anders.s.eriksson@xxxxxx>, <sarasundquist@xxxxxxxxxxxxxx>, <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 6 Sep 2004 10:44:37 +0200

Det fungerade mycket dåligt lekhagen och bara sex vagnar på 7.10 tåget. Jag har
personligen samlat in cirka 400 namn som protesterade mot det. Nämn inte det
förslaget igen att åergå till det... Vi är många Knivstapendlare som fick stå
många gånger förra vintern. Jag hade till och med kontakt med Anders Björck om
detta för att ta in honom som ett hemligt vapen för att påverka SJ.

Nu fungerar morgontrafiken bra från Knivsta. Det finns plats på både 7.10-tåget
och 7.40 från Uppsala. Om ni vill ha ändringar på det tåg som inte stannar i
Knivsta har vi inget emot det. Men rör inte 7.10-tåget som nu har nio vagnar.

Lennart Lundberg
reporter
Kyrkans Tidning
tel 08-462 28 08