[uppsalapendeln] =?iso-8859-1?Q?SV:_[uppsalapendeln]_SV:_=?iso-8859-1?Q?SV? =?iso-8859-1?Q?:_[uppsalapendeln]_Re:_Nu_måste_pendla? =?iso-8859-1?Q?rnätve??Date: Fri, 12 Sep 2003 12:06:19 +0200

  • From: Öhman Gustav <Gustav.Ohman@xxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>

OK, jag förstår tanken.
Men vad innebär "att ansvara för resenärernas säkerhet" i praktiken?
Man kan ju uppenbarligen skicka iväg långa tågsätt fyllda till
bristningsgränsen, där ingen ombordansvarig kan göra ett dyft för passagerarnas
säkerhet. (Inte ens ta sig fram för att kontrollera biljetter)
Är det verkligen en större säkerhetsrisk att släppa iväg direkttåg med bara
lokförare?
OBS, jag ifrågasätter inte att SJ följer gällande regler. Bara hur reglerna är
skrivna.
/Gustav