[uppsalapendeln] =?iso-8859-1?Q?SV:_[uppsalapendeln]_Re:_VB:_Re:_Första_? =?iso-8859-1?Q?dagen_-_nya_tidtabellen?Date: Tue, 17 Jun 2003 11:47:07 +0200

  • From: Öhman Gustav <Gustav.Ohman@xxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>

        Jo "Övergångstabellen" känns som ett rent vansinne. Det blir alltid
problem med nya tabeller, och fyra byten istället för två ger dubbelt så mycket
strul.

        Sedan är det klart att SJ-personal skall få ta semester de också, men
det är ju ingen ursäkt. Anställ vikarier om det behövs.

        Om jag minns rät så är annars ett stort skäl till sommartabellerna, att
SJ flyttar vagnar och lok från pendelsträckorna till mer semesterbetonade
sträckor. Men nu kör man väl knappast några såna längre?

        Men visst kan det vara OK med en sommartabell, men då tycker jag att vi
kunde får sommarpris också.
        (T.ex sextio dagars giltighetstid, så man slapp detta eviga pysslande
med klippkort för att semestern och månadskorten inte sammanfaller)

        /Gustav