[uppsalapendeln] =?iso-8859-1?Q?SV:_[uppsalapendeln]_Re:_Trådlösa_tåget_? =?iso-8859-1?Q?...?Date: Tue, 14 Dec 2004 11:01:01 +0100

  • From: <anders.s.eriksson@xxxxxx>
  • To: <davidl@xxxxxxxxxxxx>, <irma.018129984@xxxxxxxxx>

Hej alla vänner!

Jag håller med om allt - MEN vi lever i ett modernt samhälle 2004 där
uppfostran försvunnit. Har ni sett någon äldre talat i mobiltelefon, slängt sin
väska på någon etc?  Nej - förstod det. SÅ jag tycker att alla som sitter
bredvid en som skriker - slänger sin ryggsäck på folk när de går förbi etc
talar om för dem att de gör fel...

I och med att föräldrarna lever för sin karriär och inte haft tid att uppfostra
sin barn - skolan inte gör det så blir det så här. I stället för att kräva
mobilfria vagnar - kan vi alla hjälpas åt och tala om för dem som "gör fel".

Anders