[uppsalapendeln] =?iso-8859-1?Q?SV:_[uppsalapendeln]_Re:_7:30_tåget_fr_Upp? =?iso-8859-1?Q?sala_i_morse?Date: Thu, 22 Jan 2004 09:52:00 +0100

  • From: Öhman Gustav <Gustav.Ohman@xxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>

Jaha du.
Jag åkte 7:30-tåget. 25 minuter sent som Dimitrij sa. 20 min av det förseningen
uppstod då vi stod stilla strax norr om märsta.
Antar att det var ett av de två som passerade utan att plocka upp er?
Tydal kommer säkert förklara att det inte är så lätt som men kan tro, men nog
är det lite mysko att ett tåg kan stå still tjugo minuter 200m norr om
stationen, men inte stanna fem minuter *på* stationen för att plocka upp er.
Var båda sidorna av perrongen upptagna?
Det kom iallafall inget norrgående tåg medan vi väntade.

Man får väl glädja sig åt att pendlandet blir bra mycket billigare på det här
sättet. ;-)
/Gustav