[uppsalapendeln] =?iso-8859-1?Q?RE:_[uppsalapendeln]_Re:_[Fwd:_Rapporten_o? =?iso-8859-1?Q?m_Uppsalapendelns_förseningar_och_konsekvenser]?Date: Tue, 3 Jul 2007 19:56:38 +0200

  • From: "Fredrick Beste (AL/EAB)" <fredrick.beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: "Carl Mohlin" <duga@xxxxxxxxxxxxxx>, <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>

Du missar poängen i rapporten - samhällskostnaderna för de FÖRVÄNTADE
tågförseningarna, den tid som folk tar till extra för att gardera sig för en
möjlig försening är den stora (dolda) kostnaden. Aggregerat över alla
resenärer, alla dagar, år efter år, blir detta stora summor som inte syns i
någon redovisning någonstans.

Och hur har dessa förväntningar på tågförseningar uppkommit?