[uppsalapendeln] hejarop och trafiksamordning

  • From: "Jessica Elgenstierna" <jessicaelgenstierna@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 19 Nov 2002 13:33:15 +0100

Tyvärr kunde jag inte komma på mötet igår. När man pendlar, jobbar heltid
ochhar barn så är ju som bekant varenda minut intecknad....

Det stod i UNT att det inte var så många som kom. Då kan det vara på sin
plats med lite extra peppning. Alltså: Stort tack för allt jobb ni lägger
nerpå hemsidan och lobbyarbetet! Jag är otroligt tacksam över att det finns
några som orkar ta tag i det här! Ni har många, många bakom er och jag
hoppasinnerligt att det ska ge resultat!

Jag såg på powerpointbilden ni lagt ut att samordning med annan trafik fanns
med på önskelistan. Just den frågan är extra viktig för oss som byter i
Märsta. Numera stannar ju bara ett SJ-tåg i timmen i märsta. Det gör att vi
som kommer med SL-pendeln blir väldigt sårbara, även om pendeltågen går i
kvartstrafik. Ett 5 minuter försenat SL-tåg gör att vi kan bli stående i
nästan en timme i Märsta. Och väljer sen SJ att ställa in just den avgången
kan det rentav bli två timmar. SL har ju resegarantier med taxi-ersättning.
Vad jag förstått omfattas dock vi Uppsala-resenärer inte av detta.
Maxgränsenär ju 400 kr och minst 20 minuters försening och man tar inte
hänsyn till missade tågbyten....

Har vi gemensamt månadskort så borde också förseningsersättningsreglerna
varagemensamma. Om SJ och SL tillsammans gör att vi blir två timmar
försenadefår de väl tillsammans ersätta oss också och dela kostnaden genom
någon intern rutin.

hälsningar

Jessica Elgenstierna

Digitalt till papper med MSN Foto Klicka här[1]

--- Links ---
   1 http://g.msn.com/8HMUSV/2020