[uppsalapendeln] flera nätverk...

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: Pendlarnätverket Uppsala-Stockholm <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 22 Apr 2004 16:49:03 +0200

Ulf Åström & co inom moderaterna kallar sig också för "Pendlarnätverk", men det är en annan organisation än vår!!!
Olyckligt namnval, kan man säga.

som sagt, olycklig namnförväxling, men det finns ju bara ett enda "Det obundna pendlarnätverket Uppsala-Stockholm" men vi samarbetar givetvis med alla
som vill samma sak som vi, oavsett deras övriga uppfattningar. Flera namnkunniga folkpartister var ju med och grundade denna organisation, och både sossar och vänsterpartister
finns ju med, vilket är bra. Tror nån miljöpartist finns med också...

Däremot är det ju lite olyckligt om vi uppfattas som nåt slags moderat kampanjorganisation, det tror jag vi förlorar
trovärdighet på, då reduceras måhända SJs vara eller inte vara en klassisk höger/vänster-fråga.
Men (M) har ju hittills visat mest intresse för denna fråga. Ikväll kommer dock företrädare för alla de etablerade partierna att finnas med, enligt programmet.

/F

ap@xxxxxxxxxxxxxxx wrote:

Moderata Pendlarnätverket?
Jag trodde nätverket var politiskt och religiöst obundet? Eller finns det flera nätverk?
Snälla, förklara för en förvirrad :-)

/Agneta