[uppsalapendeln] Re: ersättning för försenade tåg upphör - svarfrån SJ 13.11.2002

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 27 Nov 2002 14:19:23 +0100

Jag har kontaktat SVTs Plus om SJ/Uppsalapendeln förut, men då mer allmänt om
hur dyrt det är kontra hur dåligt, osv.
Även P1 Konsument har fått påstötningar. Så - tipsa dem gärna! Ju fler som hör
av sig till de olika redaktionerna, desto sannolikare
att de uppmärksammar fallen!

Tyvärr är nog inte Uppsalapendelen helt "unik" när det gäller förseningar och
trassel - både Stockholm-Västerås och
Stockholm-Eskilstuna-linjerna (som f ö trafikeras mer av X2000 och Reginatåg)
verkar vara lika eländiga.

Nästa möte med Gordon äger rum måndag 9 December.

/F

SONJA NIMMERSTAM wrote:

> Har du någonsin ringt Sverker Olofsson i TV-programmet PLUS. Jag
> tycker det skulle vara bra att kontakta honom om vi har tillräckligt
> med kött på benen angående den försämring det blir om SJ inte
> längre ska återgälda oss vid för sen ankomst. Det skulle vara en
> härlig känsla se honom kasta förslaget i soptunnan samt hänga ut
> denna pendel över hela Sverige för jag kan inte tänka mig att den
> kan vara sämre någon annanstans.
> Hälsn
> Sonja

-- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
-- Type: text/x-vcard
-- File: Fredrick.Beste.vcf
-- Desc: Card for Fredrick Beste