[uppsalapendeln] Re: en helvetisk eftermiddag!

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 02 Feb 2004 21:46:50 +0000

17.10 inställt

17.30 inställt

17.40 gick enligt BV 17 min sent från Märsta, var väl runt 20 min sent i Uppsala.

Enligt SJs hemsida var det fortfarande strax efter 16-tiden bara vagnfel som angavs som orsak, trots att kontaktledningen ute i Hagalund revs ned redan på förmidagen.

/ Bengt

From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [uppsalapendeln] en helvetisk eftermiddag!
Date: Mon, 02 Feb 2004 18:47:18 +0100

kom till Sthlm C kl 16.

På centralens monitor stod att det var strömlöst i vagnhallarna, därav förseningarna, fler tåg, bl a till Vagnhärad 15.50 ställdes sonika in.

När jag ringde 020-757575 påstod de att det bara var ett "vagnfel".

16.10 försenat till 16.30, sen 16.35, men avgick småningom 16.40, ankom 17,20, 30 min sent
16.30-direkttåget inställt.
16.40: okänt öde, förmodligen försenat??
Senare tåg - vad hände med dem??

Ombord 16.10, det 30 minuter sena tåget påstod den mycket uppgivna kvinnliga konduktören i högtalarna att förseningen berodde på nedsliten
kontaktledning i hagalund, inga vagnar kunde man får ut från vagnhallarna. Och att det var banverkets fel, så ingen restidsgaranti
gällde!!!! Ett snabbt mobiltelefonsamtal till Irja Bäckström kunde dock dementera detta - Resegarantin GÄLLER ÄVEN FÖR BANVERKETS FÖRSENINGAR!
Ingen dementi ropades dock ut på tåget, trots att Irja försökte få tag i tågmästarna. Många lämnade alltså tåget med felaktig information om resegarantin.

Flera västeråsresenärer hade lurats ombord på 16.10-tåget, av förvirrande skyltning och utrop förmodlogen, dessa anmodades gå av i Märsta, för att ta SL-pendle tillbaka till Stockholm C och därifrån ta nåt annat tåg västerut. Konduktören kunde dock inte garantera att de fick åka pendeltåg....!

_________________________________________________________________ Lättare att hitta drömresan med MSN Resor http://www.msn.se/resor/