[uppsalapendeln] Webbsidorna söker nytt hem!

  • From: Jöns Weimarck <jons.weimarck@xxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 3 Feb 2004 21:33:10 +0100

Hej alla!

Som i alla fall en del av er vet så ligger pendlarwebben på en webbplats som
jag skaffade för ett hobbyprojekt jag drev för något år sedan. Eftersom jag
inte längre sysslar med detta hobbyprojekt så hade jag inte tänkt att betala
för webbplatsen längre. Det innebär ju tyvärr också att pendlarwebben måste
hitta ett nytt hem och jag undrar därför helt enkelt om:

1 Det finns någon med bra kontakter eller som kanske själv har en webbplats
där sidorna kan ligga i fortsättningen (jsp-kodade, men kan göras om till
ren html)

2 Om inte det ovan ger något resultat, finns det intresse/idéer för att på
annat sätt finansiera  webbplatsen. Frivilliga bidrag? Reklam? Kostnaden för
att lägga sidorna på ett webhotell är sisådär 500-1000 om året.

3 Finns det någon som har intresse av att ta över mitt ansvar som ngn form
av "webmaster", vilket i praktiken innebär att uppdatera sidorna med
uppgifter från mail någon eller några gånger i veckan samt att då och då
lägga till lite länkar till högermaginalen.

mvh
/Jöns