[uppsalapendeln] Vinter

  • From: "Tobbe S" <humanet@xxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 23 Nov 2004 00:13:10 +0100

Joo, att det blir smärre störningar när vintern smäller till är inte
så konstigt. Hur man än ska färdas, om än så till fots, så blir det
ju knöligare med en massa snö och is. SJs beredskap verkar så här
långt ligga hyfsat i fas med andra företag och det är ju bra. Dock
vill jag inte gå så långt att jag skänker SJ "min evinnerliga
tacksamhet" för att de håller sin del av avtalet. Det finns
fortfarande mycket på min önskelista, t ex vill jag veta hur mycket
jag subventionerar annan trafik med mitt pendlarkort och, viktigast -
 avskaffa planhushållningen på tågtrafiken så att SJ får samma
villkor som alla andra företag.

Det är för mig obegripligt att SJ, till skillnad från alla andra
aktörer i infrastrukturen, år efter år får fortsätta agera på eget
bevåg utan att behöva ta hänsyn till kundernas påverkansmedel, dvs
deras valfrihet. Men, men, nu är vi redan inne på politik och det är
väl inte syftet med nätverket. Jag får nog skriva en arg insändare i
stället ;)

Klä er varmt vänner och kollegor
/torbjörn s