[uppsalapendeln] Re: Vi väntar på fö rsenade passagerare...

  • From: "sarasundquist.privat" <sarasundquist@xxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 12 Mar 2003 14:12:47 +0100

Jag tror att du satte huvudet på spiken där. Det är en viktig tanke
att ha med sig i debatten.
Gränserna för "goda" resenärer (VIP) som diskuterades i forumet
häromsistens kan ju också ingå i den tanken.
Till sist uppmanar jag ALLA nätverkare att VÄGRA kliva av 16.27 tåget.
Det gjorde jag, det finns i min tabell och jag har giltig biljett, då
kan jag inte bli avslängd.

Men fy vad förbannad jag var.

/Sara
-------------------
> [...]

> 4-färgsbroschyrer minsann.
>
> nej, jag försvarar inte SJs tillkortakommanden alls, men jag
försöker
> förstå varför de presterar så undermåligt på de faktorer som
> pendlingstrafik innebär - regelbundenhet, pålitlighet, punktlighet,
> snabbhet,
> medan man ofta i SJs egna interna tidningar och reklammaterial
hellre
> promotar fjärresorna. SJ är helt enkelt inget "pendlingsbolag".  Vad

> annars kan förklara deras oförståelse inför vad pendlare vill ha?

Hur

Det

arbetspendlare)

Uppsala