[uppsalapendeln] VB: Re: Första dagen - nya tidtabellen

  • From: Pamela Davidsson <pamela@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 17 Jun 2003 08:33:53 +0200

Hej !
Man ska tydligen inte vara alltför positiv sådär första dagen ....

Även idag siktade jag på 0700 och kom med det, för det avgick lite sent.
Sedan stannade det i Knivsta och folk klev på under tiden som ombordsansvarige
påpekade att tåget var ett direkttåg och inte stannade i Knivsta.

Lokföraren upplyste strax därpå om "signalfel", jag skänkte de stackarna i Hok
en tanke och kom sedan 8 minuter sent till Stockholm.

/Pamela

----- Vidarebefodrat meddelande från Pamela Davidsson <pamela@xxxxxxxxxxx> -----
   Datum: Mon, 16 Jun 2003 23:06:22 +0200
    Från: Pamela Davidsson <pamela@xxxxxxxxxxx>
Svar till: Pamela Davidsson <pamela@xxxxxxxxxxx>
    Ämne: [uppsalapendeln] Re: Första dagen - nya tidtabellen
    Till: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx

Hej !

Mitt gamla invanda tåg 6.45 var oxå borta så jag siktade på 07.00. Jag var sen
och tror att jag klev på tåget efter 0700. Gick genom den pluttlilla 1:aklass
avdelningen och fann meddetsamma på vänster sida en nästan tom konferenskupé i
2:a klass. Slog mig ner vid fönstret och njöt av min frukost i godan ro.
Några ännu senare resenärer satte sig i kupén, men det fanns fortfarande tomma
sittplatser i kupén hela vägen till Stockholm !!!

Hem råkade det bli 17.30-tåget. Ett fynd ! Otroligt gott om plats, det stod
inne på spåret och väntade och det gick i tid. (Det enda som störde var det
stackars paret snett över gången som verkade planera sin bröllopsfest med
trätte redan nu om städningen.)

Så det började klart över förväntan !

Tack dessutom Bengt för pekaren till höstens tabell, 9.10-tåget verkar
återuppstå till skolstarten i höst, så vår tillvaro kan återgå till det normala.

/Pamela

----- Slut på vidarebefordrat meddelande -----