[uppsalapendeln] Re: VB: Priser 63 kr enkel resa: Svar från SJ

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: Pamela Davidsson <pamela.davidsson@xxxxxxxxxxx>,Pendl arnätverket Uppsala-Stockholm <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 04 May 2004 14:12:44 +0200

Hon lovade att försöka men fick inte för andra i SJ. "Risken är för stor att den skulle uppfattas som den riktiga tabellen" var deras förklaring.
Obegripligt.

Likaså svarar inte SJs VD på brev i frågan om varför vi inte får åka halvfulla X2000 när intercitytågen är inställda. Man blir paff, trodde att affärskutym var att
besvara alla brev från kunderna.

/F

Pamela Davidsson wrote:

Hej,
Jag vet att den förra var inofficiell, det är därför jag frågade efter en
version från SJ. Visst har väl Irja lovat att vi ska få den ?

Pamela Davidsson

Citerar Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>:

jag tror faktiskt att irja inte kände till detta heller, det brukar vara så i SJ. Deras egen affärsansvariga personal körs över av chefer högre upp...
Så var det t ex när de - med några få dagars varsel - drog in avgångar över jul/nyår.
Hon sade inte ett smack om detta vid senaste träffarna. Men visst tar vi upp det. Nu när grundpriset på månadskorten ökat med 12%, så
grå väl servicen upp lika mycket? Eller?

Tidtabellerna fick vi tag i förut via "inofficiell" källa, vi skickade ut dem till denna lista då för kommentarer. Du kan kanske hitta dem ibland de arkiverade mailen
på www.freelists.org.

/F

Pamela Davidsson wrote:

Hej Frerick,

Jag tycker du kan sätta upp detta på din lista till Irma. Om vi nu har

något

slags samarbete/diskussionspartner, så kan hon väl åtminstone säga ett

litet

pip i förväg ! Vad sades egetligen om priserna på debatten 22/4 ? Hon måste

ju

rimligen ha känt till dem då !

Har vi förresten fått några tidtabeller i förväg att titta på (från SJ

alltså)

?
/Pamela

----- Vidarebefodrat meddelande från Dmitrij Sharapov <dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx> ----- Datum: Tue, 4 May 2004 13:32:51 +0200 Från: Dmitrij Sharapov <dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx> Svar till: Dmitrij Sharapov <dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx> Ämne: [uppsalapendeln] Priser 63 kr enkel resa: Svar från SJ Till: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx

SJ: s svar angående smyghöjningar av priset:

From: Pamela Davidsson <pamela.davidsson@xxxxxxxxxxx> To: "uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx" <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx> Date: Mon, 3 May 2004 19:19:00 +0200 Hej,
tror att Evas svar bara kom till mig, så jag skickar det vidare.

Nu lyckas SJ/TIM verkligen förvirra.
Eva upptäckte en höjning för någon vecka sedan (nångång 27/3-9/4) medan jag
upptäckte den idag.
I förra veckan (29 april kl 14.51) betalade jag 62 kr för en enkelresa
Sthlm-Uppsala andra klass med TIM-pling-kort. Idag kostade den 63 kr.

Vad håller de på med ???

Pamela Davidsson

----- Slut på vidarebefordrat meddelande -----