[uppsalapendeln] Re: VB: Busstrafik Uppsala - Märsta

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 27 Nov 2002 08:31:13 +0100

Idén är lysande, eftersom det är det snabbaste sättet att åstadkomma ett
trovärdigt konkurrerande alternativ till
SJ/Uppsalapendeln. Och den längre restiden äe ju kändi förväg, mycket bättre än
stokastiska (tåg-)förseningar som ju
kan vara allt från 1 minut till 4 timmar.  Detta kan vara den blåslampa som SJ
behöver för att ta tag i sin
usla tågtrafik. Några idéer om hu vi driver frågan vidare mot Swebus?

Hur är det med legala aspektet - FÅR Swebus köra pendlare hur som helst, eller
sträcker sig SJs monopol längre än till järnvägarna?

Hursomhelst kommer jag naturligtvis att berätta detta på nästa möte med Gordon
- att vi undersöker möjligheterna att
få fram alternativ.

/F

SONJA NIMMERSTAM wrote:

> Bra, att fler börjar intressera sig för bussåkande. Jag har redan
> skickat detta till uppsalapendeln men fick inget gehör från
> pendlare. Kan du Jöns möjligen överföra detta till Yahoo
> pendlarnätverket. Så alla får läsa att jag skrivit i jan 2002
> till Swebus och är många intresserade kan vi kolla upp det med
> Swebus VD Stefan Carlén om det har kommit någon vart...
> Hälsn
> Sonja
>
> Original Message -----=20

-- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
-- Type: text/x-vcard
-- File: Fredrick.Beste.vcf
-- Desc: Card for Fredrick Beste