[uppsalapendeln] Re: Utdrag ur normalvillkoren i järnvägstrafik

  • From: "Eva Paalzow Star Sollentuna" <eva.paalzow@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 16 Jan 2003 12:18:33 +0100

jag ser framför mig de Kafkaliknande resonemangen som oundvikligen kommer att
uppstå när det gäller att visa ". . . omständigheterna är sådana att järnvägen
(trafikföretaget) rimligen hade kunnat förhindra störningarna".
Finns någon definition på vad som är reskvalitet för SJ gällande oss pendlare?
mvh Eva Paalzow

9.5. Den resande har i vissa fall rätt att återfå hela eller del av
biljettavgiften vid störningar som inverkar på resans kvalitet, om
omständigheterna är sådana att järnvägen (trafikföretaget) rimligen hade kunnat
förhindra störningarna. Återbetalning medges enligt följande:
http://www.sj.se/node/0,4452,494_1,FF.html

Dmitrij Sharapov
dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx