[uppsalapendeln] Re: Uppsalapendeln, grov beräkning av kostnader.

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: Öhman Gustav <Gustav.Ohman@xxxxxxxx>
  • Date: Mon, 11 Nov 2002 14:22:08 +0100

i ett brev jag fick f=F6r ett tag sedan fr=E5n SJs kundtj=E4nst, skrev de=
 att=20
f=F6rseningarna kostade dem 300 MSEK =E5rligen . De sade dock inte vilka =

f=F6rseningar (hela Sverige?) eller vilket =E5r det g=E4llde.  Brevet kan=
 ni=20
l=E4sa p=E5 hemsidan (020425-brevet).

/F

=D6hman Gustav wrote:

>Hej.
>Jag t=E4nkte att det kan vara nyttigt med lite h=E5rda sifror som argume=
nt.
>Jag satte mig en stund med uppgifterna p=E5 hemsidan och excel.
>R=E4knat p=E5 1000 personer per t=E5g, och en kostnad p=E5 hundra kr/tim=
 har enbart de f=F6rseningar som bokf=F6rts kostat fem miljoner till dags=
 dato.