[uppsalapendeln] Re: Tusentals fast i tågkaoset

  • From: David Lundberg <davidl@xxxxxxxxxxxx>
  • To: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 27 Sep 2005 15:11:55 +0200 (CEST)

Var det någon som hade problem med pendeln imorse? Gick enligt tabellen för mig iaf.

Tusentals fast i tågkaoset

För alla pendeltågsresenärer i Stockholm startade arbetsveckan i kaos: kraftiga förseningar och många inställda tåg. Men nu lovar Banverket att det nya signalsystemet mellan Centralen och Stockholm Södra är färdiginstallerat så att inga fler förseningar ska uppstå.

Det här visste ju alla om redan förra veckan då tidningarna skrev om att det skulle göras stora arbeten under nätterna och att det fanns risk för förseningar.

På Centralen drar Sofia Olsson upp mobiltelefonen och ringer hem, nästan gråtfärdig:
- Kan du inte köra mig, snälla. Jag missar bussen om jag måste vänta på nästa tåg. Hon ska till Västerhaninge och sedan hinna med en buss, först till skolan, sedan till stallet.

Gråtfärdig för att man kommer sent till stallet en gång.. snacka om i-landsproblem.

// David