[uppsalapendeln] Re: Trådlösa tåget tar fart

  • From: Irma Ridbäck <irma.018129984@xxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 10 Dec 2004 22:43:35 +0100

Sara,
Och alla andra!

Vi måste vara tydliga, kräva telefonfria/mobilfria kupéer!! Sådana finns på
X2000 Stockholm-Malmö, varför inte mellan Uppsala-Stockholm-Uppsala. Resan
ska utgöra en avkoppling!!
Annars får man roa sig med att skriva ner bra repliker. De går att använda i
noveller eller annat skrivande, det kan handla om allt från frågan
"nationalekonomin är ingen vetenskap!" till "ja, men vem ska vi (på
X-departementet) egentligen anställa? Lämna snabbt in din ansökan, min
vän!".
Stunden på tåget är en avkopplande stund för den resande, privat, och det är
inte juste att en eller två högljudda resenärer inte kan respektera
behovet av frid och avkoppling i vagnen.
Irma (som nu pendlat i drygt tolv år)