[uppsalapendeln] Re: Trådlösa tåget tar fart

  • From: "Markus Harnvi" <lists@xxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 13 Dec 2004 12:11:44 +0100 (CET)

Hej!

Jag kommer just från en resa Oslo - Stockholm med trådlöst nät i datorn.
Mycket trevligt. Jag kunde arbeta nästan lika bra som på kontoret.

Är imponerad av deras lösning som tydligen är en blandaning av
satellitlänk och GPRS med "roaming" mellan de två i tunnlar. Jag hade en
session uppe mot en server konstant och den bröts bara en gång under hela
resan.

Några andra på pendellistan fastslog att resan skall vara avkoppling. Inte
för alla. För mig är på tåget arbetstid, vilket gör att jag kan korta ner
tiden jag måste vara på plats i Stockholm. Ibland innebär mitt arbete att
jag måste prata i telefon och det gör jag helt ogenerat.

Men gärna en telefonfri avdelning för de som inte står ut med att höra ett
samtal.

    /Markus