[uppsalapendeln] Re: Trådlösa tåget ...

  • From: "Tobbe S" <humanet@xxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 14 Dec 2004 13:38:18 +0100

---- Begin Original Message ----
 From: Kerstin Ramdén <Kerstin.Ramden@xxxxxx>

Skulle nog ändå sätta värde på mobilfria vagnar för det där med att
knacka någon på axeln och vänligt be dem dämpa är inte så kul när man
möts av "Käften kärring!" Det räcker att råka ut för det en gång, så
finner man sig i "gapet" i fortsättnigen.
Häls
---- End Original Message ----

Det var tråkigt att höra, jag förstår att du tog illa vid dig. Tror du
den personen skulle bry sig mer om en förbudsskylt än en
medpassagerares åsikt? Problemet är fortfarande den bristande
respekten, med eller utan telefon i handen, och med varje förbud
följer en resurskrävande tillsynsapparat. På tågen till dalarna sitter
det dock ibland mobilförbudsskyltar. Jag har inte märkt av mer eller
mindre gapande, med eller utan mobil, i de vagnarna.

m v h

/torbjörn sjölund

Sent by Medscape Mail: Free Portable E-mail for Professionals on the Move
http://www.medscape.com