[uppsalapendeln] Re: Trafikläget i morse

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: johan.berg@xxxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 23 Jan 2007 12:19:04 +0100

det var nog så att det stod "beräknad ankomsttid"  15 min försening.

Men som alla vet, siffror som uppträder på SJs och Banverkets skyltar är inte som andra siffror i universum (de kan vara vad som helst utom just sig själva...)

Johan Berg wrote:

Jag satt på 7.40 från Uppsala som var +25 minuter, men enligt Banverket alltså bara +15 minuter. Då kan man ju undra hur Banverkets angivelser av förseningar egentligen sker? Tåget var 15 minuter sent fram till ca 200 m från Stockholm C där vi blev stående i 10 minuter.

JOhan Berg

Fredrick Beste skrev:

Vad vi vet så här långt om morgonens problem (från banverkets hemsida):

Avgång Uppsala
============

Avg. tid.           Försening vid ankomst
06.40                    +35
07.00                    + ??
07.09 (Gävle)       + minst 90 (?)
07.10                   +37
07.30                   +15
07.40                   +15
08.24                    inställt
08.40                    inställt

bara SJ medtaget, ej Upptåget.

Avgång Stockholm

Avg tid            Försening vid ankomst

08.10                +20