[uppsalapendeln] Tågstrejka ihop?

  • From: Maria Sjödin <mhsjodin@xxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 7 Feb 2003 13:07:46 +0100

hej vänner...

Efter att ha varit pendlare i flera år så gav jag upp i mars 2002 och
började köra bil till Stockholm. Nu när jag läser hur ni som fortfarande
pendlar har det så får jag både höjt blodtryck och blir stressad, fast det
inte ens drabbar mig personligen längre (har en sambo som pendlar och
använder mig just nu av hennes mailadress).

Jag har ett förslag, bra eller dåligt vet jag inte, men, det här nätverket
borde vara ett bra ställe att hitta samåkningsvänner på. De flesta har en
bil och om man är flera som delar bil så blir det billigt att åka. Jag
förstår att det är svårt att anpassa sig efter hur andra vill ha det, men än
värre är det att anpassa sig efter hur SJ har det, med inställda tåg och
annat.

Själv åker jag vardagligen mellan Knivsta och Solna. "Punktlig" avgång
mellan 7,30-8,00 hemfärd oftast mellan 16,00-17,00.

Jag skulle personligen njuta mångfalt om alla slutade betala dyra månadskort
för något som inte funkar.

Vänligen,
Joanna Hagströms