[uppsalapendeln] TV-inslag

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: PendlarNätverket Uppsala-Stockholm <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 08 Dec 2003 11:36:48 +0100

Både TV4 uppland och SVT-ABC gör inslag om förseningsstatistiken. Eftersom jag är sjuk hemma i influensa så träffar de Anders E i stället.
Håll utkik i medierna ikväll!

eftersom jag sitter hemma sysslolös, så roade jag mig att mäta punktlighet ända ner till sista augusti också, här är det resultatet (siffrorna räknar "bara" incidenter,
skiljer/viktar alltså inte på inställda och försenade tåg, så detta är de BÄSTA siffrorna man kan få fram):

Några exempel, fr 1/9 - 2/12:

fr UA:
07.00: 79%
07.10: 83%
07.30: 85%

fr Sthlm:
17.10: 95% (men oproportioneligt många inställda!!)
17.30: 91%

/F