[uppsalapendeln] TV4 Uppland, SvD

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: PendlarNätverket Uppsala-Stockholm <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 08 Dec 2003 08:41:46 +0100

SvD insändarsidorna sid 27 har artikeln inne. TV4 Uppland nämnde i morgonens nyhetssändningar vår uppmaning till "bojkott" eftersom "tågens punktlighet bara är 75%".

I SR Uppland erkänner SJ ju att inställda tåg ej räknas in i statistiken. Därmed har ju SJ förlorat hela denna debatt också, anser jag. Nåt så urbota
dumt har jag inte hört på länge - "Det som inte rullar kan vi ju inte räkna med", har ni hört nåt sånt förut? Kan man ens skymta ett uns av kundfokus i
attityden bakom ett sånt uttalande?