[uppsalapendeln] Re: TV4 Uppland, 2004-01-07 07:51

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 07 Jan 2004 10:55:27 +0100

Pendlare rasar mot nya tågförseningar
Efter jul- och nyårshelgens tågförseningar och inställda turer har tågpendlarna mellan Uppsala och Stockholm har ilsknat till rejält mot SJ och anmäler nu företaget till Konsumentverket.

Pendlarnätverket, som organiserar pendlare, har skrivit ett brev till SJ att flera turer med pendeln mellan Uppsala och Stockholm ställdes in utan förvarning under långhelgerna. Något som ledde till att resenärer fick vänta i upp till två timmar.

Nätverket anser att pendlarna bör kompenseras av SJ och påminner om SJ:s löften att satsa på sträckan Uppsala-Stockholm under 2004. Dessutom undrar nätverket varför inte SJ har börjat med sin utlovade resegaranti. Ett klagomål som pendlarnätverket anmält till Konsumentverket.

TV4 Uppland, 2004-01-07 07:51

 Sidans topp
 Föregående sida
 Första sidan
MENY
--- Välj sida --- Förstasidan Information Program Personal Reklam Arkiv

  TV4 UPPLAND