[uppsalapendeln] TIM-korten

  • From: ap@xxxxxxxxxxxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 31 Mar 2004 09:40:23 +0200

Apropå TIM-automater som inte fungerar.
Jag kör för det mesta med månadskort, en papperslapp som inte behöver
komma överens med några automater. Dom få gånger jag använt  TIM-kort har
jag haft jätteproblem med automaterna och korten. Jag har varit med om att
ladda på ett kort utan att pengarna har gått in (pengarna har naturligtvis
dragits från mitt Visa). Jag har varit med om att automaten drar åt he-te
för mycket, och nu pratar jag om cirkus 170 kronor, för en enkelresa till
Stockholm. Jag har också varit med om att ett nyladdat kort är helt dött.
Automaten vägrar att läsa av det.
Varje problem har kostat mig tid och frustration. En gång gick jag direkt
in på kundservice i Uppsala för att påtala problemet (missade därför
tåget), varpå dom hänvisade till kundservice i Stockholm. På kundservice i
Stockholm konstaterade dom att kortet var dött men hänvisade till TIM. Jag
fick ett telefonnummer - som inte stämde. När jag äntligen kom fram till
TIM hänvisade dom tillbaks till SJ, det var ju trots allt där jag hade
laddat kortet.
Jag minns inte riktigt hur det slutade, bara att jag visade mig från min
mindre trevliga sida den dan.
Jag kom för sent till jobbet och väl där fick jag ägna tid åt att reda upp
mina kortproblem. För att inte säga hur j-a förbannad jag blev.
Hur mycket var det nu SJ kunde kräva i kontrollavgift? Få se nu, först
tiden jag ägnade på kundservice i Uppsala, ett missat tåg, kundservice i
Stockholm, fel nummer ... Hmm, det här kanske jag ska räkna på!

/Agneta - som numera in i det längsta undviker allt vad plastkort och
TIM-automater heter