[uppsalapendeln] Sv: Re: Stockholm City idag

  • From: "Håkan Rehn" <hakan.rehn@xxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 20 Mar 2005 07:15:43 +0100

Om du har hängt med i nyhetsflödet så vet du att det i planerna finns även en
förlängning av SL-pendeln till Knivsta, men den ska komma lite senare. Vitsen
med det hela är förstås att de som bor och/eller arbetar på ställen där det i
dag inte stannar något tåg alls, som t ex Bergsbrunna eller Alsike, ska kunna
ta tåg till och från jobbet. Dessutom öppnar det en ny möjlighet för många att
ta sig till och från Arlanda (även om det finns frågetecken för priset där).
Att du inte förstår vitsen med detta grundar sig uppenbarligen i en ganska
egocentrerad syn på livet...
Att SJ ska stanna sina tåg i Helenelund har för övrigt diskuterats under lång
tid, men har inte gått att få igenom.

Hälsningar
Håkan Rehn

Förstår inte vitsen med detta. Jag som bor i Knivsta
och pendlar till Kista kommer inte att tjäna ett dugg
(förutom möjligen några futtiga hundralappar). Tvärtom
vad artikeln säger så ÄR tiderna mellan SJ och SL
anpassade till varandra i Märsta.
Vad som skulle ha varit bra hade varit om de hade
förlängt SL-pendeln till Knivsta/Alsike. Detta var
tydligen också på tapeten men blev nedröstat.
Ännu bättre hade ju varit om SJ stannade i Helenelund,
undrar om SJ har funderat på det, 30.000 jobbar visst
i Kista.

Håkan

--- Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>

http://www.city.se/ArticlePages/200503/16/20050316183500_677/20050316183500_677.dbp.asp