[uppsalapendeln] Re: Söndriga dörrar

  • From: "Eva Paalzow Star Sollentuna" <eva.paalzow@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 13 Feb 2003 13:45:31 +0100

Det är väl som det ofta är, det måste först hända en olycka med olycks- eller
dödsfall innan man åtgärdar något! Jag väntar på att något ska hända med
övergången vid spåren i Märsta eftersom jag sett tåg starta (i riktning mot
Uppsala) utan att bommarna gått ned - lok och människor har väl varit någon
eller några meter från varandra när bommarna gått ned. Visst är det så att det
är utan all sans att ge sig ut på spåren när ett tåg sakta har startat men det
händer att det finns folk som i sista sekund försöker kasta sig på tåget om
några bommar ej är nedfällda.
mvh Eva Paalzow

Enligt Radio Uppland i morse skadade han sig. Läskig historia, det
kunde ju ha gått hur som helst.

/Sara

-------------------
> [...]
spring-takt
> väntade jag på att killen svärande skulle komma tillbaka men det
gjorde han
> inte. Istället började det dra kallt genom hela vagnen och när jag
efter en
> stund gick och tittade efter stod dörren ut vidöppen. Killen hade
> uppenbarligen fått upp den och lyckats kasta sig ut. Jag letade upp
> tågpersonalen som i sin tur meddelade föraren att stoppa tåget
omedelbart.
> Det hade redan gått så lång tid då att stoppet inte skedde förrän i
Knivsta