[uppsalapendeln] SV: [uppsalapendeln] Re: [uppsalapendeln] Åkabuss istället?

  • From: "SONJA NIMMERSTAM" <sonja.nimmerstam@xxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 27 Nov 2002 14:11:58 +0100

Jag haller med dig att det =E4r betydligt bekamvare att aka  tag nar =
allt fungerar som det ska. Eftersom det inte har gjort det under de 12 =
ar som jag har pendlat sa ger man till slut upp och borjar se sig om =
efter andra alternativ. Det gar redan en direktbuss till Stockholm som =
valdigt manga har borjat aka, problemet ar for anstallda dar bussen =
passerar deras arbetsplatser utan att stanna  t ex Karolinska sjukh, =
Karolinska institutet och aker direkt till Centralstation, det blir for =
frustrerande. Om vi ska kunna tillfredstalla alla inom detta natverk lar =
vi inte komma n=E5gon vart 14.500 viljor. Vi m=E5ste var =
m=E5ngfacetterade och jobba fram flera olika alternativ och finna oss i =
att vi inte kan ha en losning f=F6r varje enskilt fall. Det ar val bra t =
ex om det finns en buss som gar Uppsala-Marsta, nar tagen =E4r installda =
och SJ har aven haft strejker da kan man aka direktbuss till Marsta och =
ta SL-pendeln darifran in till Sthlm.
H=E4lsn
Sonja