[uppsalapendeln] SV: träff med riksdagsledmot

  • From: Öhman Gustav <Gustav.Ohman@xxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 24 Feb 2003 14:40:13 +0100

Oj, hur mycket tid har du?

Ladda med fakta. Lista hur många förseningar och inställda tåg som loggats
på hemsidan. Tryck på att dessa kostar samhället stora pengar.
Kolla även upp hur pendlarstatistiken ser ut uppsala/stockholm.
Man kan ju anta att trängseln på E4:an skulle lätta om fler hade ett väl
fungerande alternativ till bilpendling.
Vi har alla ekonomiska och miljömässig argument på vår sida. Det handlar ju
bara om att presentera dom.

Den konkreta frågan (med medföljande krav) handlar ju om hur staten ser på
SJ. Är man ägare (dvs primärt intresserad av reultatet) eller kund (dvs
primärt intresserad av bra service till bra pris).
/Gustav