[uppsalapendeln] SV: nu är det på gång igen...

  • From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 23 May 2003 13:38:34 +0200

Fredrick,

> igår: 1525 från Stockholm:  saknade lok,  _minst_ försenat till 1540
> (för då tog jag 15.40-tåget istället)

Avgick 15.55. Blev något missförstånd mellan lokförare och övrig personal.

> idag: 07.06 fr, UA: försenat till 07.14.

Banverkspersonalen som styr signaler och växlar uppmärksammade inte att det var
stopp i Morgongåva förrän tåget stannat, och då var ju förseningen ett faktum.

> 07.23:avgick 5 min sent, sedan ytterligare försenat, kom framt 08.26 (21
> min sent)

Ett ArlandaExpress-tåg stod i vägen. Detta på grund av signalfel i Ulriksdal.
När tågen åter började rulla hade ju en del hunnit samlas, och därför blev det
lite ytterligare väntan sista biten in mot Stockholm.