[uppsalapendeln] SV: inställda tåg pga tågstrejk

  • From: Öhman Gustav <Gustav.Ohman@xxxxxxxx>
  • To: PendlarNätverket Uppsala-Stockholm <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 3 Nov 2003 08:38:49 +0100

Uppenbarligen skulle jag kollat min mail i helgen...
Min syster var på besök och skulle köpa en biljett hem i söndags.
Vid ett-tiden bokade hon en biljett uppsala - linköping. Skulle avgå 15:10 från
uppsala.
Väl på stationen visar sig det tåget vara inställt pga strejk. Snabbt till
biljettluckan för att reda ut det hela.
Efter mycket huvudkliande hittas en plats på ett senare tåg. Hon får en ny
biljett från uppsala 17:10
Vi åker hem och fixar lite mat, muttrande över två förlorade timmar.
Vid fem upprepas historien. Tåget inställt på grund av strejk!
Vi ger upp, och jag kör henne ned till stockholm. Tack och lov inga större köer
på vägen. Det tåget går iallafall.

Nu är frågan:  Om det nu var kännt i lördags vilka tåg som skulle ställas in,
hur kan man då sälja biljetter till dom två timmar i förväg? Och ännu värre:
När någon blir stående i uppsala pga inställt tåg. Hur kan man då ge henne en
biljett till ett annat inställt tåg?
/Gustav